Posted on Leave a comment

Prada: H Μόδα είναι μία άμεση γλώσσα

Απόφθεγμα της σχεδιάστριας μόδας Μιούτσια Πράντα.

Εκτιμώμενος χρόνος
Ανάγνωση: 20 λεπτά, Ταινία μικρού μήκους: 9:17, Prada FW19 Show: 7:19

Miuccia Prada

Η Miuccia Prada (Μιούτσια Πράντα) είναι Ιταλίδα σχεδιάστρια μόδας και επιχειρηματίας. Είναι η επικεφαλής σχεδιάστρια της Prada και η ιδρύτρια της θυγατρικής της Prada, Miu Miu. Η επικεφαλής σχεδιάστρια της Prada γεννήθηκε στις 10 Μαΐου 1949 στο Μιλάνο της Ιταλίας. Κάποτε ήταν μέλος του Ιταλικού Κομμουνιστικού Κόμματος, εκπαιδεύτηκε στο θέατρο Piccolo του Μιλάνου για να γίνει μίμος.

Η Miuccia Prada στο κέντρο [1]

Η νεαρή άπειρη επιχειρηματίας, εγγονή του Mario Prada ανέλαβε τον οικογενειακό οίκο κατασκευής ειδών πολυτελείας το 1978. Από τότε η εταιρεία έχει απορροφήσει άλλους οίκους μόδας και ετικέτες όπως Jil Sander, Helmut Lang και Shoemaker Church & Co.

Πρώτη φορά που ταρακούνησε τον κόσμο της μόδας ήταν με τα επιτυχημένα σχέδια τσαντών το 1985. Ήταν μια σειρά από μαύρες, λεπτές υφασμάτινες τσάντες Prada νάιλον. Μέχρι το 1989 είχε σχεδιάσει και εισαγάγει την πρώτη γυναικεία ready-to-wear συλλογή της. Το 1995 ξεκίνησε την πρώτη της σειρά ανδρικών ενδυμάτων. Η σειρά Miu Miu εισήχθη το 1992 ως ένα λιγότερο δαπανηρό brand γυναικείων ενδυμάτων, εμπνευσμένο από την προσωπικό της στυλ.

Κατάστημα Miu Miu

Η Miu Miu συνδυάζοντας τη girlish γοητεία και την ιταλική φινέτσα είναι ο παιχνιδιάρικος ομόλογός της Prada.

[2]

Το 1993 βραβεύτηκε με το Διεθνές Βραβείο του Συμβουλίου Σχεδιαστών Μόδας της Αμερικής. Την επόμενη χρονιά έδειξε τις συλλογές της τόσο στις εβδομάδες μόδας της Νέας Υόρκης όσο και του Λονδίνου. Είχε ήδη εκθέσει την εβδομάδα μόδας στο Μιλάνο. Ο Bertelli, σύζυγος της Prada, είναι υπεύθυνος για την εμπορική πλευρά των προϊόντων και τη στρατηγική λιανικής πώλησης της Prada. Το design house έχει εξελιχθεί σε ένα συγκρότημα που περιλαμβάνει άλλες ετικέτες ειδών πολυτελείας.

Τώρα είναι συν-διευθύνων σύμβουλος της Prada, μαζί με τον σύζυγό της. Το 2010 σχεδίασε κοστούμια για την όπερα Verdi «Attila» στην Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης.

Prada Fashion House

Ο ιταλικός οίκος μόδας πολυτελείας Prada ειδικεύεται σε δερμάτινες τσάντες, αξεσουάρ ταξιδιού, παπούτσια, έτοιμα ενδύματα, αρώματα και άλλα αξεσουάρ μόδας.

Ιστορία

Ίδρυση

Το αυθεντικό κατάστημα Prada άνοιξε στο Μιλάνο στη Γκαλερία Βιτόριο Εμανουέλε Β.

Η εταιρεία ξεκίνησε το 1913 από τον Mario Prada και τον αδελφό του Martino ως κατάστημα ειδών δερμάτινων ειδών, με την ονομασία Fratelli Prada/Αδελφοί Prada, στο Μιλάνο της Ιταλίας. Αρχικά, το κατάστημα πωλούσε ζωικά είδη και εισήγαγε αγγλικά μπαούλα και τσάντες.

Ο Mario Prada δεν πίστευε ότι οι γυναίκες έπρεπε να διαδραματίσουν ρόλο στην επιχείρηση και έτσι εμπόδισε τα θηλυκά μέλη των οικογενειών να εισέλθουν στην επιχείρησή.

Κατά ειρωνικό τρόπο, ο γιος του Μάριο δεν είχε κανένα ενδιαφέρον για την επιχείρηση, οπότε η κόρη του Luisa Prada πήρε το πηδάλιο της Prada ως διάδοχός του και την έτρεξε για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η δική της κόρη, η Miuccia Prada, προσχώρησε στην εταιρεία το 1970, τελικά αντικατέστησε τη μητέρα της το 1978.

Η Miuccia άρχισε να κατασκευάζει αδιάβροχα σακίδια πλάτης από Pocone, ένα νάιλον ύφασμα. Συνάντησε τον Patrizio Bertelli το 1977, έναν Ιταλό που είχε ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση δερμάτινων ειδών στην ηλικία των 24 ετών και εντάχθηκε στην εταιρεία σύντομα.

Ανάπτυξη

Η Miuccia κληρονόμησε την εταιρεία το 1978, οπότε οι πωλήσεις κυμαίνονταν στα 450.000 δολάρια ΗΠΑ ανά έτος. Με τον Bertelli μαζί της ως business manager, η Miuccia είχε τη δυνατότητα να εφαρμόσει τη δημιουργικότητά της στα σχέδια της εταιρείας. Θα συνέχιζε να ενσωματώνει τις ιδέες της στον οίκο της Prada που θα οδηγήσει στην ριζική του μεταμόρφωση της Prada.

Δερμάτινες vintage τσάντες Prada

Κυκλοφόρησε τη πρώτη της συλλογή σακιδίων και totes το 1979. Κατασκευασμένα από ένα σκληρό στρατιωτικό μαύρο νάιλον που ο παππούς της είχε χρησιμοποιήσει ως κάλυμμα για μπαούλα. Η αρχική επιτυχία δεν ήταν στιγμιαία, δεδομένου ότι ήταν δύσκολο να πωληθούν λόγω της έλλειψης διαφήμισης και των υψηλών τιμών, αλλά τελικά αυτές οι τσάντες θα γίνουν η πρώτη εμπορική επιτυχία της Miuccia Prada.

Στη συνέχεια, η Prada και ο Bertelli ανέπτυξαν το κανάλι της χονδρικής μέσω πολυτελών πολυκαταστημάτων και μπουτίκ προωθώντας τις τσάντες Prada παγκοσμίως. Το 1983, η Prada άνοιξε μια δεύτερη μπουτίκ στην εμπορική καρδιά του Μιλάνου, τη Γκαλερία Βιτόριο Εμανουέλε 2, στην θέση του προηγουμένως ιστορικού «London House» emporium που λειτούργησε ο Felice Bellini από το 1870 έως το 1960, θυμίζοντας το αρχικό κατάστημα αλλά με μια κομψή και μοντέρνα αντίθεση σε αυτό.

Η επόμενη μεγάλη κυκλοφορία ήταν μια nylon tote. Την ίδια χρονιά, ο οίκος της Prada ξεκίνησε την επέκτασή του σε ολόκληρη την ηπειρωτική Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες ανοίγοντας τοποθεσίες σε εξέχουσες εμπορικές περιοχές εντός της Φλωρεντίας, του Παρισιού, της Μαδρίτης και της Νέας Υόρκης. Μια σειρά παπουτσιών κυκλοφόρησε επίσης το 1984. Το 1985 η Miuccia κυκλοφόρησε την «κλασική τσάντα Prada» που έγινε διάσημη σε μια νύχτα. Αν πρακτική και ανθεκτική, οι κομψές γραμμές και η χειροτεχνία της είχαν μια πολυτέλεια ώστε να γίνει η υπογραφή της Prada.

Το 1987 η Miuccia και η Bertelli παντρεύτηκαν. Η Prada ξεκίνησε την γυναικεία ready-to-wear συλλογή της το 1989 και τα σχέδια έγιναν γνωστά για τις χαμηλές γραμμές μέσης και τις στενές ζώνες. Η δημοτικότητα της Prada αυξήθηκε όταν ο κόσμος της μόδας γνώρισε τις καθαρές γραμμές της, τα πολυτελή υφάσματα και τα βασικά χρώματα.

Το 1978 οι πωλήσεις της εταιρείας Prada κυμαίνονταν στα 450.000 δολάρια ΗΠΑ ανά έτος. Το 2018 ο όμιλος Prada πέτυχε έσοδα πάνω από 3 δισεκατομμύρια Ευρώ. [3]

1978-2018

Το λογότυπο του brand δεν είναι τόσο προφανές στοιχείο σχεδίασης όπως στις τσάντες από άλλες σημαντικές μάρκες πολυτελείας όπως η Louis Vuitton. Προσπάθησε να αξιοποιήσει την έλλειψη αριστοκρατικής έκκλησης, προβάλλοντας μια εικόνα «αντικαθεστωτικού» ή «αντίστροφου σνομπισμού».

Δεκαετία του 90

Η πρωτοτυπία της Prada την κατέστησε ως έναν οίκο μόδας με την μεγάλη επιρροή παγκοσμίως και η μάρκα έγινε ένα εξαιρετικό σύμβολο status στη δεκαετία του 1990.

Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 31,7 εκατομμύρια USD, το 1998. Ο Partrizio di Marco ανέλαβε την αναπτυσσόμενη επιχείρηση στις Ηνωμένες Πολιτείες μετά την εργασία για τον οίκο στην Ασία. Ήταν επιτυχής στην παρουσίαση των τσαντών της Prada σε πολυκαταστήματα, έτσι ώστε να μπορούν να γίνουν hit με τους fashion editors. Η συνεχιζόμενη επιτυχία της Prada αποδόθηκε στο θέμα της «εργατικής τάξης», το οποίο διακήρυξε η Ginia Bellafante στο περιοδικό The New York Times Magazine.

Επιπλέον, τώρα η σύζυγος και ο σύζυγος, η Miuccia και ο Bertelli οδήγησαν την ετικέτα της Prada σε μια προσεκτική επέκταση, καθιστώντας τα προϊόντα δύσκολα να έρθουν κοντά αποφεύγοντας το φαινόμενο του σνομπισμού.

Το 1993 καθιερώθηκε η επωνυμία Miu Miu, που πήρε το όνομά της από το ψευδώνυμο της Miuccia. Η Miu Miu εξυπηρετεί τους νεότερους καταναλωτές, όπως και διασημότητες.

Κατάστημα Prada στο ν.724 στη Πέμπτη Λεωφόρο, Νέα Υόρκη

Οι ready-to-wear ανδρικές συλλογές ξεκίνησαν στα μέσα της δεκαετίας του 1990. Μέχρι το 1994, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 210 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, με τις πωλήσεις ρουχισμού να αντιπροσωπεύουν το 20%. Η Prada κέρδισε το βραβείο «σχεδιαστής της χρονιάς» από το Council of Fashion Designers of America. Το 1996 εγκαινιάστηκε η μπουτίκ Prada στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης, 17100 τ.μ., το μεγαλύτερο κατάστημα της αλυσίδας για εκείνη την εποχή. Μέχρι τώρα ο Οίκος Prada λειτουργούσε σε 40 τοποθεσίες παγκοσμίως, εκ των οποίων 20 στην Ιαπωνία. Η εταιρεία είχε οκτώ εργοστάσια και ανέθετε εργασίες και σε άλλους κατασκευαστές στην Ιταλία. Η Prada της Miuccia και η εταιρεία του Bertelli συγχωνεύθηκαν για να δημιουργήσουν την Prapar B.V. το 1996. Το όνομα όμως μετατράπηκε αργότερα σε Prada B.V. και ο Patrizio Bertelli ονομάστηκε Chief Executive Officer της εταιρείας πολυτελείας Prada.

Ο Patrizio Bertelli έσπασε τα παράθυρα του καταστήματος μια ημέρα πριν από τα εγκαίνια.

Το 1997, η Prada παρουσίασε έσοδα ύψους 674 εκατ. Δολαρίων ΗΠΑ. Ακόμη ένα κατάστημα άνοιξε στο Μιλάνο το ίδιο έτος. Σύμφωνα με την Wall Street Journal, ο Bertelli έσπασε τα παράθυρα του καταστήματος μια ημέρα πριν από τα εγκαίνια, αφού είχε μείνει βαθιά δυσαρεστημένος με το στήσιμο. Η Prada απέκτησε επίσης μετοχές στον όμιλο Gucci και αργότερα κατηγόρησε την Gucci για την μίμηση των σχεδίων του συζύγου της. Μέχρι τον Ιούνιο του 1998, ο Bertelli είχε αποκτήσει το 9,5% του ομίλου Gucci NV με αγορές μετοχών ύψους 260 εκ. USD [101]. Οι αναλυτές άρχισαν να πιστεύουν ότι επιχειρούσε να αναλάβει τον έλεγχο του Gucci Group. Η πρόταση φαινόταν απίθανη καθώς η Prada ήταν τότε μια μικρή εταιρεία και με χρέη. Τουλάχιστον η Prada θα είχε μια φωνή ως ένας από τους μεγαλύτερους μετόχους της Gucci (μια συμμετοχή 10 τοις εκατό θα ήταν απαραίτητη για το δικαίωμα να ζητήσει μια θέση στο διοικητικό συμβούλιο) και θα κέρδιζε τακτικά από την Gucci.[102] Ωστόσο, o Bertelli πώλησε τις μετοχές στον πρόεδρο της LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, Bernard Arnault τον Ιανουάριο του 1998 με κέρδος 140 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ. Ο Arnault προσπαθούσε στην πραγματικότητα να αποκτήσει τον έλεγχο της Gucci. Η LVMH είχε αρχίσει να εξαγοράζει εταιρεία μόδας και ήδη διέθετε τη Dior, τη Givenchy και άλλες μάρκες πολυτελείας. Ωστόσο, η Gucci κατάφερε να τον εμποδίσει με την πώληση ενός ποσοστού 45% στον Γάλο βιομήχανο François Pinault, για 3 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Το 1998, η πρώτη μπουτίκ μάρκας Prada άνοιξε στο Λος Άντζελες.

Ήθελα να προσπαθήσω να ασκήσω κάποια ελευθερία στα ρούχα των ανδρών.

Miuccia Prada
Φορέματα Prada στο Fashion and Textile Museum του Λονδίνου.

Ο όμιλος Prada ήταν αποφασισμένος να διατηρήσει ένα κορυφαίο portfolio εμπορικών σημάτων πολυτελείας, όπως ο όμιλος Gucci και η LVMH. Η Prada αγόρασε το 51% της εταιρείας του Helmut Lang με έδρα τη Νέα Υόρκη για 40 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ τον Μάρτιο του 1999. Μήνες αργότερα, η Prada κατέβαλε 105 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ για να έχει τον πλήρη έλεγχο της Jil Sander A.G., μιας γερμανικής εταιρείας με ετήσια έσοδα 100 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ. Η αγορά έδωσε πρόσβαση στη Γερμανία, και μήνες αργότερα ο Jil Sander παραιτήθηκε από την προεδρία της ομώνυμης εταιρείας. Η Church & Company, μια αγγλική επιχείρηση κατασκευής υποδημάτων, επίσης ήρθε υπό τον έλεγχο της Prada, όταν η Prada αγόρασε το 83% της εταιρείας για 170 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Την ίδια χρονιά άρχισε η παραγωγή γυαλιών Prada μέσω μιας κοινοπραξίας μεταξύ του Prada Group και του De Rigo. Τον Οκτώβριο του 1999, η Prada συνεργάστηκε με την LVMH και κέρδισαν την Gucci στην αγορά μεριδίου 51% στον οίκο μόδας Fendi SpA που εδρεύει στη Ρώμη. Η συμμετοχή της Prada (25,5%) ήταν 241,5 εκατομμύρια δολάρια από το συνολικό ποσό των 520 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ που καταβλήθηκαν από την Prada και την LVMH. Η Prada ανέλαβε τα χρέη της Fendi, καθώς η τελευταία δεν ήταν καλά οικονομικά.

Αυτές οι εξαγορές εκτόξευσαν την Prada στην κορυφή της αγοράς ειδών πολυτελείας στην Ευρώπη. Τα έσοδα τριπλασιάστηκαν από εκείνα του 1996. Παρά την φαινομενική επιτυχία, η εταιρεία ήταν ακόμα σε χρέη.

Δεκαετία του 2000

Οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές της εταιρείας επιβραδύνθηκαν στη δεκαετία του 2000. Ωστόσο, η εταιρεία συνεργάστηκε με την σχεδιάστρια παπουτσιών Azzedine Alaia. Τα προϊόντα φροντίδας του δέρματος εισήχθησαν στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ιαπωνία και την Ευρώπη το 2000. Για να βοηθήσει στην αποπληρωμή χρεών άνω των 850 εκατομμυρίων δολαρίων, η εταιρεία σχεδίαζε να εισαγάγει στο χρηματιστήριο του Μιλάνου το 30% της εταιρείας τον Ιούνιο του 2001. Ωστόσο, η προσφορά επιβραδύνθηκε μετά από μείωση των δαπανών για είδη πολυτελείας στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιαπωνία . Το 2001, υπό την πίεση των τραπεζιτών του, ο Bertelli πώλησε το μερίδιο της Prada στη Fendi στην LVMH με 25,5%. Η πώληση έφθασε μόνο τα 295 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.

Μέχρι το 2006 πωλήθηκαν οι ετικέτες Helmut Lang, Amy Fairclough, Ghee και Jil Sander. Η Jil Sander πωλήθηκε στην εταιρία Change Capital Partners, της οποίας ήταν επικεφαλής ο Luc Vandevelde, πρόεδρος της Carrefour, ενώ η ετικέτα Helmut Lang ανήκει πλέον στην Ιαπωνική εταιρεία μόδας Link Theory. Η Prada εξακολουθεί να ανακάμπτει από το χρέος της Fendi. Πιο πρόσφατα, ένα μερίδιο 45% της μάρκας Church & Company πωλήθηκε στην Equinox.

Είχα μια κρίση πανικού, τα χέρια έτρεμαν. Τα τακούνια ήταν τόσο ψηλά

Μοντέλο
Models Falling

Η Ready-to-Wear επίδειξη μόδας της Prada άνοιξη / καλοκαίρι 2009, που πραγματοποιήθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 2008 στο Μιλάνο, έλαβε ευρεία κάλυψη εξαιτίας του γεγονότος ότι όλα τα μοντέλα παραπατούσαν στην πασαρέλα, αρκετά από αυτά σκόνταψαν, ενώ δύο μοντέλα έπεσαν μπροστά στους φωτογράφους και έπρεπε να τα βοηθήσουν οι θεατές να σηκωθούν. Αφαίρεσαν τα παπούτσια τους για να συνεχίσουν το περίπατο τους. Σε συνέντευξη αμέσως μετά την παράσταση, ένα μοντέλο δήλωσε: «Είχα μια κρίση πανικού, τα χέρια έτρεμαν. Τα τακούνια ήταν τόσο ψηλά.» Αυτή που είπε το απόφθεγμα της παρούσας σελίδας, από την πλευρά της, δεν κατηγόρησε το ύψος των παπουτσιών, αλλά τις εσωτερικές κάλτσες από μετάξι που ήταν ολισθηρές και μετακινήθηκαν μέσα στα παπούτσια, εμποδίζοντας τα πόδια των μοντέλων να έχουν σωστό πάτημα στην σόλα. Η Miuccia Prada διαβεβαίωσε επίσης ότι τα παπούτσια που πωλούνται στα καταστήματα θα έχουν χαμηλότερη φτέρνα και ότι οι κάλτσες θα είναι ραμμένες στα παπούτσια προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω γλίστρες. Αλλά πολλοί fashionistas δικαίως ισχυρίστηκαν ότι οι κάλτσες, ραμμένες στα παπούτσια, δεν θα μπορούσαν να πλυθούν και γρήγορα θα βρομούσαν έσβηναν γρήγορα και θα γκριζάρανε. Κατά συνέπεια, τα παπούτσια δεν έφτασαν ποτέ στην αγορά.

Δεκαετία του 2010

Σύμφωνα με το Fortune, ο Bertelli σχεδίαζε να αυξήσει τα έσοδα της εταιρείας στα 5 δισ. Δολάρια μέχρι το 2010.

Η Prada είναι ο κύριος αγοραστής από το τουρκικό εργοστάσιο δερμάτων DESA, το οποίο κρίθηκε ένοχο από το Ανώτατο Δικαστήριο της Τουρκίας για την παράνομη απόλυση εργαζομένων που εντάχθηκαν σε σωμάτιο εργαζομένων. Η εκστρατεία για τα καθαρά ρούχα, Clean Clothes Campaign (CCC), μια οργάνωση για τα δικαιώματα των εργαζομένων που εδρεύει στην Ευρώπη, κάλεσε την Prada να εξασφαλίσει την τήρηση της ελευθερίας του συνδικαλιστικού δικαιώματος . Στις 30 Ιανουαρίου 2013, η εκστρατεία για τα καθαρά ρούχα ανέφερε ότι «η παρενόχληση των εργαζομένων συνεχίζεται στον προμηθευτή της Prada».

Στις 6 Μαΐου 2011, το Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ κατηγορήθηκε για την έγκριση της IPO της Prada κατά τη διάρκεια της υπόθεσης για διάκριση λόγω φύλου κατά της Prada, την οποία η Prada κέρδισε τελικά. Γυναικείες ΜΚΟ διαδήλωσαν μπροστά στο Hong Kong Stock Exchange.

Το εμπορικό σήμα εισήχθη στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ για να συγκεντρώσει 2,14 δισ. Δολάρια, αλλά δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στις προσδοκίες που ανέφεραν το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων και το Bloomberg.

Το 2015 ο κύκλος εργασιών της Prada ήταν 3.551,7 εκατ. Ευρώ, αυξημένος κατά 1% από το 2014, ενώ το μικτό λειτουργικό της κέρδος μειώθηκε κατά 16,5% στα 954,2 εκατ. Ευρώ.

Trend μετοχής και πιθανή μελλοντική διακύμανση

Τον Ιούλιο του 2016, τα ρούχα Prada έγιναν διαθέσιμα για πρώτη φορά μέσω του Net-a-Porter και της MyTheresa

Από τον Μάρτιο του 2018, οι πωλήσεις της Prada επέστρεψαν σε θετικούς ρυθμούς μετά από συνεχή πτώση από το 2014 και οι μετοχές της ενισχύθηκαν στο άκουσμα των νέων.

Τον Μάριο του 2019 ο Ιταλικός πολυεθνικός όμιλος ειδών πολυτελείας Prada δήλωσε ότι θα σταματήσει να προσφέρει προσφορές στα τέλη των σεζόν στα καταστήματά της, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει τα περιθώρια κέρδους και να προστατεύσει το εμπορικό σήμα της. Η μετοχή της Prada να διαπραγματεύεται στο τέλος του Μαρτίου 2019 με P/E πέριξ του 32.20 στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ.

Κύπελλο Αμερικής και το κύπελλο Prada

Η ομάδα Luna Rossa Challenge, αρχικά ονομαζόμενη Prada Challenge, είναι μια ιταλική
ομάδα αγωνιστικών ιστιοφόρων καταμαράν που δημιουργήθηκε αρχικά για να αγωνιστεί για το Κύπελλο της Αμερικής το 2000. Η ομάδα κέρδισε το Κύπελλο Louis Vuitton μία φορά, το 2000. [4]

Το πάθος του Patrizio Bertelli για την ιστιοπλοΐα και τη Prada οδήγησε στη δημιουργία της ομάδας Luna Rossa το 1997 για να συμμετάσχει στο Κύπελλο της Αμερικής. Στις 28 Σεπτεμβρίου 2017 ανακοινώθηκε από το ναυτικό όμιλο Royal New Zealand Yacht Squadron ότι η Prada θα είναι ο hosting sponsor του Challenger Selection Series το 2021 στο Κύπελλο της Αμερικής, αντικαθιστώντας το ρόλο της Louis Vuitton που ξεκίνησε το 1983.

Το 2021 το Κύπελλο Louis Vuitton γίνεται Κύπελλο Prada

Η σειρά επιλογής Challenger, που ήταν το Κύπελλο Louis Vuitton, θα είναι τώρα γνωστή ως Κύπελλο Prada, ενώ ο αγώνας της Αμερικής θα παρουσιαστεί από την Prada. Θα διεξαχθεί στο Όκλαντ της Νέας Ζηλανδίας, τον Ιανουάριο του 2021.

Σημειώθηκε ότι εάν «λόγω φυσικής καταστροφής ή άλλο» εμποδιστεί η εκδήλωση να πραγματοποιηθεί στο Ώκλαντ, θα διεξαχθεί στην Ιταλία.

Η επιχείρηση σήμερα

Runway shows

Η Prada φιλοξενεί, εποχιακά runway σόου στο διεθνές ημερολόγιο μόδας, πραγματοποιούνται στο Μιλάνο συχνά σε έναν από τους χώρους της μάρκας.

1988 Πρώτο womenswear show στο Μιλάνο

1993 Πρώτο menswear show στο Μιλάνο

Στο πλαίσιο της ανδρικής καμπάνιας SS10, η Prada συνεργάστηκε με τον Κινέζο καλλιτέχνη Yang Fudong σε μια σύγχρονη ταινία μικρού μήκους με τίτλο «Πρώτη Άνοιξη».

Ταινία μικρού μήκους Prada First Spring, εμπνευσμένη από την κινεζική παροιμία ότι «η εργασία ολόκληρου του έτους εξαρτάται από ένα καλό ξεκίνημα την άνοιξη», η ταινία απεικονίζει άντρες να επιπλέουν πάνω από έναν έρημο δρόμο της Σαγκάης, γευματίζοντας σε ένα πλούσιο εστιατόριο και συνοδεύοντας τις γυναίκες που τυχαίνει να φορούν την γυναικεία Prada συλλογή. Ηθοποιοί στο παραδοσιακό κινέζικο φόρεμα, τα παλιά τραμ και τα άλογα δίνουν στην ταινία μια αίσθηση vintage. Ενώ η πλοκή είναι αφηρημένη και δεν υπάρχει κανένας διάλογος, η ταινία μεταφέρει βαθιά συναισθηματική ένταση και το συνολικό της αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό.

H συλλογή Prada Resort Collection SS19 παρουσιάστηκε σε ένα θεωρούμενο περιβάλλον, που επινοήθηκε από την εταιρεία αρχιτεκτονικού σχεδιασμού Herzog & de Meuron στην πόλη της Νέας Υόρκης στο Piano Factory, την έδρα της Prada στη Νέα Υόρκη. Το show μεταδόθηκε μέσω οθονών στην Times Square.

Η γυναικεία συλλογή Φθινόπωρο Χειμώνας 2019 είναι μια εξερεύνηση της ανατομίας του ρομαντισμού – ιδεολογικά, συναισθηματικά. Καθώς οι ρομαντικοί πίστευαν ότι η φαντασία θα μπορούσε να εφεύρει έναν καλύτερο κόσμο, έναν τέλειο άνθρωπο, έτσι οι ιδέες αυτές αντικατοπτρίζονται θεμελιωδώς στη μόδα, με τις προτάσεις του εξιδανικευμένου, του μοντέλου.Τα μοντέλα περπατούν, απομακρυσμένα από το πλήθος σε ένα τεχνητό έδαφος από αμυδρά φωτισμένο γυαλί και μαλακό αιχμηρό αφρό.

Prada FW19 Show

Προηγούμενα μοντέλα της Prada είναι η Daria Werbowy, η Gemma Ward, η Vanessa Axente, η Suvi Koponen, η Ali Stephens, η Vlada Roslyakova και η Sasha Pivovarova, οι οποίες εμφανίστηκαν στις διαφημιστικές εκστρατείες της Prada για έξι διαδοχικές περιόδους. Η Prada επίσης επέλεξε πολλούς ηθοποιούς ως μοντέλα στις εκθέσεις και στις εκστρατείες της για άνδρες, όπως οι Gary Oldman, Adrian Brody, Emile Hirsch και Norman Reedus.

Μπουτίκ Epicenters καταστήματα

Η Prada ανέθεσε σε αρχιτέκτονες και σε αρχιτεκτονικά γραφεία, κυρίως στο Rem Koolhaas και στην Ελβετική αρχιτεκτονική φόρμα Herzog & de Meuron, να σχεδιάσουν τα καταστήματα-ναυαρχίδες σε διάφορες τοποθεσίες.

1913 – Το αυθεντικό κατάστημα Prada άνοιξε στο Μιλάνο μέσα στο φημισμένο Galleria Vittorio Emanuele II.

1983 – ¨Λιανική επέκταση νέες μπουτίκ που άνοιξαν στο Μιλάνο, καθώς και στη Νέα Υόρκη, τη Μαδρίτη, το Λονδίνο, το Παρίσι και το Τόκιο.

1991 – Περαιτέρω λιανική επέκταση και περισσότερες μπουτίκ ανοίγουν στη Νέα Υόρκη, την Κίνα και την Ιαπωνία.

Το 1999, η Prada ξεκίνησε ένα μοναδικό project σε συνδυασμό με την AMO, το βραχίονα του desing think-tank του Office for Metropolitan Architecture (OMA) και τον αρχιτέκτονα Rem Koolhaas.

2001 – Ανοίγει το Broadway Epicenter στην Νέα Υόρκη από την εταιρεία αρχιτεκτονικού σχεδιασμού Office for Metropolitan Architecture(ΟΜΑ).

2003 – Το Toyko Epicenter από την Herzog & de Meuron ανοίγει.

2004 – Ανοίγει το Los Angeles Epicenter από το ΟΜΑ. Ανακαινίσθηκε το 2012.

2008 – Ένα μεγαλοπρεπές megastore ανοίγει στην πόλη Κουάλα Λουμπούρ στο εμπορικό κέντρο Pavilion Kuala Lumpur.

2009 – Ένα νέο κατάστημα σχεδιασμένο από τον αρχιτέκτονα Robert Baciocch με επίκεντρο τη συλλογή Prada Made to Order άνοιξε στην Corso Venezia, τον δρόμο για ψώνια στην Ιταλία, μια από τις πιο αποκλειστικές και κομψές λεωφόρους της πόλης του Μιλάνου, που αποτελεί μέρος της πολυτελούς εμπορικής συνοικίας Quadrilatero della moda.

2012 – Τον Ιούνιο, η Prada άνοιξε τη μεγαλύτερη μπουτίκ της στο Mall of the Emirates του Ντουμπάι

2018 – Τον Νοέμβριο η Prada εγκαινιάζει την ανακαινισμένη μπουτίκ της στο διάσημο εμπορικό κέντρο «Four Seasons» στο Μακάο, μετεγκαταστάθηκε και με φρέσκο στυλ. Η διάθεση είναι στρογγυλεμένη με έπιπλα από την δεκαετία του 1950 Ιταλών σχεδιαστών, όπως ο Osvaldo Borsani και Gio Pont, που αναπαράγονται αποκλειστικά για την Prada.

Τέχνες και αρχιτεκτονική

Το Fondazione Prada είναι ένας θεσμός αφιερωμένος στη σύγχρονη τέχνη και τον πολιτισμό. Από το 1993 έως το 2010, το Fondazione διοργάνωσε 24 εκθέσεις στους εκθεσιακούς χώρους του στο Μιλάνο, που σχεδιάστηκαν ως διάλογοι με αναγνωρισμένους σύγχρονους καλλιτέχνες. Το 2015, το Fondazione Prada άνοιξε μια νέα, μόνιμη εγκατάσταση στο Μιλάνο.

Εγκαινιασμένο το 2000, το αρχηγείο της Prada στο Μιλάνο βρίσκεται σε έναν πρώην βιομηχανικό χώρο μεταξύ via Bergamo and Via Fogazzaro. Μια εγκατάσταση τέχνης του Carsten Höller, η οποία έχει τη μορφή μεταλλικής διαφάνειας τριών ορόφων, οδηγεί από το γραφείο της Miuccia Prada στην εσωτερική αυλή.

Ολοκληρωμένο το 2002, τα headquarters της Prada στη Νέας Υόρκης βρίσκεται σε ένα πρώην εργοστάσιο πιάνων της Times Square, ανακαινισμένο από την αρχιτεκτονική εταιρεία Herzog & de Meuron.

Project «Garden-Factories» – Η Prada συνεργάζεται με τον αρχιτέκτονα Guido Canali για να αναζωογονήσει το τοπίο που περιβάλλει τους κατασκευαστές τους.

Το 2004, η «Waist Down: Skirts by Miuccia Prada» υποκλίθηκε στο Epicenter του Τόκιο. Μια περιοδεύουσα έκθεση με 100 φούστες που σχεδίασε η Miuccia Prada και επιμελήθηκε η αρχιτεκτονικός επιμελητής Kayoko Ota σε συνεργασία με την Miuccia, η έκθεση ταξίδεψε στη Σαγκάη, τη Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες και τη Σεούλ.

Ολοκληρώθηκε το 2009, η Prada ανέθεσε ένα ασυνήθιστο κτίριο πολλαπλών χρήσεων στον αρχιτεκτονικό όμιλο OMA του Rem Koolhaus που ονομάζεται Transformer Prada στη Σεούλ. Το κτήριο χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά για να παρουσιάσει την έκθεση «Waist Down: Skirts by Miuccia Prada» και αργότερα μετατράπηκε σε κινηματογράφο.

Το 2012, η Prada, μαζί με την σχεδιάστρια Elsa Schiaparelli, αποτέλεσαν αντικείμενο της έκθεσης του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης της Νέας Υόρκης «Impossible Conversations».

Το 2014, μια έκθεση με τίτλο «Pradasphere» υποκλίθηκε στο Χονγκ Κονγκ και το Λονδίνο, προβάλλοντας το σύμπαν Prada.

Το 2015 η Prada άνοιξε μια μόνιμη κατοικία για το Fondazione Prada στο Μιλάνο. Βρίσκεται σε ένα πρώην αποστακτήριο που ξανασχεδιάστηκε από τον όμιλο OMA του Rem Koolhaus και φιλοξενεί μια μόνιμη συλλογή έργων τέχνης, καθώς και γκαλερί εναλλασσόμενων εκθέσεων. Προοριζόμενο να λειτουργεί ως χώρος συγκέντρωσης για την τοπική κοινότητα, διαθέτει επίσης έναν χώρο επιδείξεων, κινηματογράφο, βιβλιοπωλείο και ένα καφέ – Bar Luce, με εσωτερικό σχεδιασμό του σκηνοθέτη Wes Anderson.

Το 2016, μετά από 6 χρόνια αναστήλωσης, η Prada άνοιξε χώρο εκδηλώσεων σε ιστορική κατοικία στην περιοχή Rong Zhai της Σαγκάης στη Κίνα.

Η Prada στη ποπ κουλτούρα

Ταινίες

H ταινία μεγάλου μήκους «10 Πράγματα Που Μισώ Σε Σένα» (1999) παρουσιάζει τον ακόλουθο διάλογο που εξαιρεί τις αρετές της ιδιοκτησίας Prada:

«- Bianca: Ξέρεις, υπάρχει μια διαφορά μεταξύ του like του love. Μου αρέσουν τα Skechers μου αλλά αγαπώ το σακίδιο μου Prada.
– Chastity: Αλλά αγαπώ τα Skechers μου.
– Bianca: Αυτό συμβαίνει επειδή δεν έχεις ένα σακίδιο Prada.»

10 Things I Hate About You (1999)

Στην ταινία μεγάλου μήκους The Devil Wears Prada (2006) (βασισμένη σε βιβλίο με το ίδιο όνομα) η Meryl Streep ως Miranda Priestly ήταν υποψήφια για Όσκαρ για το ρόλο της. Η ντουλάπα παπουτσιών της για την ταινία λέγεται ότι είναι «τουλάχιστον 40% Prada» από την σχεδιάστρια ενδυμάτων Patricia Field. Η Anna Wintour, αρχισυντάκτης της αμερικανικής Vogue και η υποτιθέμενη έμπνευση για τον χαρακτήρα της Meryl Streep, φόρεσαν Prada στην πρεμιέρα της ταινίας.

Γλυπτική τέχνη

Prada Marfa

Το 2005 μια ψεύτικη μπουτίκ Prada χτίστηκε ως εγκατάσταση τέχνης – γλυπτό, από τους καλλιτέχνες Michael Elmgreen και Ingar Dragset, 40 χιλιόμετρα μακριά από το Marfa, ένα χωρίο του Τέξας με κάτι λιγότερο από 2000 κατοίκου και 2,3 χλμ. μακριά από την κοινότητα Valentine με κάτι λιγότερο από 200 κατοίκους. Ο σκοπός της δομής ήταν να καταρρεύσει τελικά στα περίχωρα της στο βάθος του χρόνου. Παπούτσια και τσάντες παρείχε η Miuccia Prada από τη συλλογή SS05. Δυστυχώς, η εγκατάσταση λεηλατήθηκε αφού ολοκληρώθηκε, οπότε χρειάστηκε αποκατάσταση.

Στο 11ο επεισόδιο της σεζόν 30 στο The Simpsons, η οικογένεια Simpson πήγε στο Marfa του Τέξας για να επιτρέψει στη Γκράμπα Σίμπσον να συναντηθεί με τον Philip Hefflin.

Shop Prada

Μπουτίκ: Βουκουρεστίου 17, Αθήνα – 2103388386


Notes

[1] Photo Author Cory M. Grenier.
[2] Κατάστημα Miu Miu στο Hong Kong.
[3] Full Year 2018 Announcement Consolidated Resaults, 15 Μαρτίου 2019, Prada Group
[4] Luna Rossa Challenge AC72 catamaran racing in front of Alcatraz Island during 2013 Louis Vuitton Cup Finals.
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια – el.wikipedia
Wikipedia, l’enciclopedia libera – it.wikipedia
Wikipedia, the free encyclopedia – en.wikipedia
Wikipédia, l’encyclopédie libre – fr.wikipedia


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *